Polítiques de formació per a dones immigrants. El cas de la ciutat de Barcelona
Resum
L’article exposa els resultats d’un treball centrat en l’anàlisi de les polítiques de formació adreçades a les dones immigrants estrangeres en un context local precís, la ciutat de Barcelona. L’estudi presenta el material resultant d’un taller de recerca en el marc d’una assignatura de doctorat de Sociologia (Universitat Autònoma de Barcelona). A més del material descriptiu sobre els programes existents, s’han utilitzat tècniques qualitatives basades en entrevistes en profunditat a «entrevistats privilegiats». L’anàlisi s’ha organitzat a partir de tres blocs bàsics: la filosofia subjacent en aquestes polítiques, l’aplicació d’un model d’interacció entre els diferents actors socials (institucionals, quasiinstitucionals i extrainstitucionals) en un àmbit de welfare mix, i la contextualització d’aquestes polítiques en les dinàmiques del mercat de treball.Paraules clau
polítiques de formació, ciutat de Barcelona, actors socials (institucionals, quasiinstitucionals i extrainstitucionals), welfare mixPublicades
01-01-2000
Com citar
Alarcón, A., Gibert, F., Parella, S., & Ribas, N. (2000). Polítiques de formació per a dones immigrants. El cas de la ciutat de Barcelona. Papers. Revista De Sociologia, 60, 365–379. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v60n0.1049
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2000 Amado Alarcón, Francesc Gibert, Sònia Parella, Natalia Ribas

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.