Discurs de futurs docents sobre de la diversitat intercultural
Resum
El discurs teòric sobre la diversitat intercultural encara està molt allunyat de la pràctica. Una de les causes d’aquesta distància és la falta de formació dels docents (presents i futurs). Per posar en pràctica l’enfocament intercultural, resulta imprescindible conèixer el discurs dels agents que l’aplicaran. L’objectiu d’aquesta anàlisi és doble: d’una banda, conèixer la perspectiva dominant del discurs intercultural en un estudi de cas amb diverses subunitats de futurs docents i, de l’altra, determinar quines barreres identifiquen en relació amb les pràctiques interculturals a les escoles.Per fer-ho, es van crear trenta grups de discussió entre l’alumnat (302 estudiants) de primer curs del grau d’Educació Infantil i del grau d’Educació Primària de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alcalà (curs acadèmic 2011-2012). Els resultats indiquen que, potser a causa de l’escassetat d’experiència en diversitat intercultural, la principal perspectiva del discurs és compensatòria i assimilacionista, i, a més, que hi ha quatre barreres principals entre la teoria i la pràctica: l’escassetat de coneixements, la inconsistència dels valors personals amb la interculturalitat, les idees estereotipades i la manca d’una visió transversal en el currículum.
Paraules clau
formació inicial, educació intercultural, estereotips, diversitat intercultural, formació de professors, multiculturalismePublicades
2015-03-27
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 Concepción Carrasco Carpio
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.