(Re)definició dels rols de gènere en la cultura popular. El cas de «The Hunger Games»
Resum
La cultura popular assisteix avui a la (re)significació de les posicions d’heroi i d’heroïna mitjançant papers emergents que, a vegades, subverteixen els rols de gènere. Aquest treball analitza aquesta qüestió a partir de les adaptacions fílmiques de la trilogia The Hunger Games, de Suzanne Collins. L’interès del producte radica en el seu èxit de taquilla i en l’originalitat d’una proposta adreçada a públic adolescent que comparteix poques coses amb els seus productes coetanis, tant pel seu discurs —més polític—, com per la posada en escena, que utilitza perfils protagònics inèdits. Aquí es fa un estudi de representació descriptiu complementat amb una anàlisi valorativa a partir de les contribucions de la perspectiva de gènere com a aportació epistemològica. Les conclusions permeten sostenir que The Hunger Games proposa un nou perfil heroic que subverteix tant el patró hegemònic mediàtic com l’ordre patriarcal de les narratives mainstream.Paraules clau
antropologia social, herois i heroïnes al cinema, subversióPublicades
2015-03-27
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2015 María Isabel Menéndez Menéndez, Marta Fernández Morales
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.