Combinar l’escola amb feina a temps parcial. Resultats empírics d’Alemanya

Autors/ores

  • Eric van Santen German Youth Institute Nockherstrasse 2 81541 Muenchen Germany
  • Benjamin Fillisch University of Education Freiburg
  • Claus Tully Privatdozent Free University of Berlin, Germany Vertragsprofessor University of Bozen/Bolzano, Italy

Resum

En aquest article es pretén esbossar l’estat actual de les investigacions sobre l’ocupació a temps parcial d’estudiants escolars. Les dades respecte d’Alemanya es deriven de l’enquesta AID:A amb una població d’estudiants d’entre 13 i 17 anys (N = 2,763). Atès que el motiu principal pel qual els joves decideixen treballar mentre estudien és guanyar diners, s’han inclòs en aquest estudi dades sobre la seva situació econòmica amb o sense feina.
Aproximadament un terç dels estudiants treballen. Aquests intervenen simultàniament en diferents mons (l’escola, la família, els grups d’iguals, la cultura juvenil, l’ambient laboral). La proporció de joves escolars que treballen augmenta notablement amb l’edat. Aquest fet no afecta els seus compromisos voluntaris ni el rendiment escolar. Els alumnes de famílies amb rendes més baixes treballen amb més freqüència, però obtenen menys ingressos que els alumnes de famílies de rendes més altes. En termes generals, les feines a temps parcial permeten als joves tenir un marge de maniobra més gran en el seu pressupost. Això alhora facilita la seva participació en una cultura juvenil basada en el consum. Aquest article acaba amb una reflexió sobre els dèficits en la investigació i llança un debat sobre el desenvolupament previst en el mercat de treball a temps parcial.

Paraules clau

rendiment escolar, pressupost, estudiants, feina, joves, condicions econòmiques

Biografia de l'autor/a

Claus Tully, Privatdozent Free University of Berlin, Germany Vertragsprofessor University of Bozen/Bolzano, Italy

Sociologist, industrial engineer and Privatdozent at the Free University of Berlin, Germany, contract professor at the University of Bozen/Bolzano, Italy and supervising university teacher at the graduate school Mobi LAB at the Technical University in Munich, Germany. Research interests: youth, sociology of technology, mobility, (sustainable) consumption and informal learning.

Publicades

2015-03-27

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.