El professorat i el canvi educatiu. Consideracions teòriques i metodològiques
Resum
Les teories dominants en sociologia de l’educació no aconsegueixen resoldre interrogants fonamentals per explicar el canvi educatiu, tant en relació amb l’origen del canvi com pel que fa al paper dels agents educatius en aquest procés. Les aportacions de la teoria de les resistències permeten conceptualitzar teòricament el paper del professorat en els processos de canvi, però presenten limitacions metodològiques importants, les quals poden ser relativament superades per la recerca-acció crítica. A partir de les reflexions desenvolupades en aquest article és possible construir les bases teòriques per al desenvolupament d’una metodologia d’inducció del canvi, en la qual sigui possible distingir entre actituds i pràctiques reproductores i contrahegemòniques.Paraules clau
actituds del professorat, canvi educatiu, canvi cultural, cerca-accióPublicades
01-10-1995
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1995 Xavier Bonal
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.