Elements per a una teoria sociològica del consum
Resum
En les societats desenvolupades, la pràctica del consum ocupa el centre del procés de reproducció social. No obstant això, el consum segueix aparcat en un lloc perifèric en la teoria social, mentre que, d’altra banda, la teoria sociològica necessita reactualitzar-se en la seva projecció en camps concrets de pràctiques. Aquest treball es proposa com un pas cap a aquesta teoria sociològica de consum. Ara bé, pensar el consum requereix trencar amb hipòtesis tradicionals, com ara la concepció del consumidor com un agent passiu. D’aquesta manera, l’article suggereix el pas del consum com a alienació al consum com a apropiació, un altre concepte bàsic en la tradició marxista. Per a això, recupera el concepte d’ús, que permet observar el consum des de dues cares: com a formes i com a estratègies de consum. Preguntar per les formes de consum d’un objecte significa preguntar per les vivències temporals i espacials de tal consum. Preguntar per les estratègies és fer-ho pel procés d’estructuració i la manera en què un sector social viu la seva posició en l’estructura social.Paraules clau
consum, apropiació, usos, formes de consum, estratègies, reproducció socialPublicades
1995-10-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1995 Javier Callejo
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.