Gènere, xarxes d'amistat i rendiment acadèmic
Resum
Aquest article examina empíricament la relació que existeix entre les xarxes socials d’amistat i èxit acadèmic segons els resultats dels exàmens, i presta una atenció especial a les diferències entre home i dona. El treball es basa en una enquesta feta el 1992 pel Departament de Sociologia (Universitat de Màlaga) a estudiants de primer curs de la Facultat de Ciències Econòmiques. En el transcurs de l’anàlisi s’evidencia, d’una banda, que la influència de les relacions d’amistat sobre el resultat dels exàmens és positiva en els homes i negativa en les dones; d’altra banda, existeix una força explicativa de les variables reticulars en el rendiment dels homes més gran que en el de les dones.
Paraules clau
xarxes socials, amistat, èxit acadèmic, gènerePublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1998 Félix Requena Santos

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.