Desenvolupament i implantació de programes de canvi organitzatiu: la Gestió de la Qualitat Total
Resum
Aquest article tracta sobre la gestió de la qualitat total (GQT), un programa de canvi organitzatiu que té com a principis fonamentals l’orientació al client, la millora contínua i el treball en equip. En el desenvolupament dels seus sistemes de qualitat total, les empreses han seguit tres enfocaments bàsics: el dels consultors, el de la normalització i el dels premis. Tanmateix, treballs recents apunten que l’adquisició de certs recursos, en especial de caràcter intangible, condueixen a l’èxit de la GQT, independentment de l’enfocament adoptat. A més a més d’una inversió contínua en la formació dels empleats, una implantació eficaç de la GQT també requereix una sèrie de canvis en l’arquitectura organitzativa que impliquen una descentralització controlada dels drets de decisió.Paraules clau
gestió de la qualitat total, avantatge competitiu, arquitectura organitzativaPublicades
01-07-1999
Com citar
Capelleras i Segura, J. L. (1999). Desenvolupament i implantació de programes de canvi organitzatiu: la Gestió de la Qualitat Total. Papers. Revista De Sociologia, 58, 105–118. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v58n0.1985
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1999 Joan Lluís Capelleras i Segura

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.