Sociologia de l'engany i de l'autoengany

Autors/ores

  • Salvador Cardús

Resum

El principal problema de la sociologia és l'excés d'informació amb què s'ha de tractar, no pas l'escassetat. Així, doncs, les epistemologies adequades a l'escassetat d'informació tals com la indiciària, proposada per Carlo Ginzburg, no resolen els problemes suscitats per la sociologia. En la seva exposició, l'autor proposa una epistemologia de la paradoxa que permeti donar resposta a l'anàlisi sociològica de l'engany i l'autoengany, del món que es dóna per descomptat, a l'evidència i a la confusió, a la confiança i el recel, a la memòria i l'oblit, a l'humor, a les passions i als sentiments.

Publicades

01-10-1999

Com citar

Cardús, S. (1999). Sociologia de l’engany i de l’autoengany. Papers. Revista De Sociologia, 59, 21–23. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v59n0.1252

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.