L'activitat situada i/o el coneixement socialment distribuït
Resum
La controvèrsia entre, d’una banda, l’aproximació pragmàtica, situacional i contextual de l’acció (o activitat) i del llenguatge i, de l’altra, la normativa, atributiva i/o descontextualizada té una llarga història en les ciències socials. Aquesta controvèrsia s’ha actualitzat i ha adquirit més extensió i profunditat a partir de l’aparició de les ciències de la comunicació, la computació, la intel·ligència artificial, etc. i amb l’emergència dels fenòmens vinculats a la presència de nous artefactes informatius, automatitzats i/o intel·ligents. Aquests instruments estan modificant la relació i interacció pràctica i cognitiva dels individus amb aquests instruments i dels mateixos individus entre si. La terminologia associada a aquesta controvèrsia té diverses denominacions: acció/activitat situada enfront de sistemes simbòlics (activitat descontextualitzada); coneixement socialment distribuït enfront de coneixement atributiu i individualitzat; nova intel·ligència artificial enfront d’intel·ligència artificial clàssica (sistemes experts).
Paraules clau
coneixement quotidià, activitat situada, coneixement social distribuït, sistema expert, intel·ligència artificial, interacció socialPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2000 Carlos Lozares
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.