L'activitat situada i/o el coneixement socialment distribuït

Autors/ores

  • Carlos Lozares

Resum

La controvèrsia entre, d’una banda, l’aproximació pragmàtica, situacional i contextual de l’acció (o activitat) i del llenguatge i, de l’altra, la normativa, atributiva i/o descontextualizada té una llarga història en les ciències socials. Aquesta controvèrsia s’ha actualitzat i ha adquirit més extensió i profunditat a partir de l’aparició de les ciències de la comunicació, la computació, la intel·ligència artificial, etc. i amb l’emergència dels fenòmens vinculats a la presència de nous artefactes informatius, automatitzats i/o intel·ligents. Aquests instruments estan modificant la relació i interacció pràctica i cognitiva dels individus amb aquests instruments i dels mateixos individus entre si. La terminologia associada a aquesta controvèrsia té diverses denominacions: acció/activitat situada enfront de sistemes simbòlics (activitat descontextualitzada); coneixement socialment distribuït enfront de coneixement atributiu i individualitzat; nova intel·ligència artificial enfront d’intel·ligència artificial clàssica (sistemes experts).

Paraules clau

coneixement quotidià, activitat situada, coneixement social distribuït, sistema expert, intel·ligència artificial, interacció social

Publicades

01-10-2000

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.