Agressivitat i adolescència. Un problema social?
Resum
La preocupació per l’agressivitat a les escoles de secundària ha augmentat considerablement durant els darrers anys. En aquest article, fonamentat en una recerca empírica duta a terme en instituts de secundària, intentem proporcionar eines per comprendre el fenomen de l’agressivitat com a element intrínsec en les relacions socials quotidianes a l’adolescència. Analitzem com l’agressivitat s’estructura socialment d’una manera concreta segons la localització social i cultural, especialment a partir del gènere i la classe social. També aprofundim en l’agressivitat a partir de tres dimensions: 1) les jerarquies establertes a l’escola entre els joves; 2) la segregació entre nois i noies i els seus mons de vida, i 3) la importància del control i l’autocontrol.Paraules clau
agressivitat, adolescència, cultura juvenil, educació i gènerePublicades
01-07-2001
Com citar
Martínez, R., & Rovira, M. (2001). Agressivitat i adolescència. Un problema social?. Papers. Revista De Sociologia, 65, 47–79. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v65n0.1706
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2001 Roger Martínez, Marta Rovira

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.