Escola, oci i joves d’origen magribí. Segones generacions de famílies immigrades i el sentit de la seva inserció social. El cas de Mataró
Resum
Aquest article és fruit de la ponència presentada al III Congrés Català de Sociologia (Lleida, 20 i 21 de març de 1999), arran de la investigació realitzada sota el mateix títol al municipi de Mataró i finançada per la Fundació Jaume Bofill. El text aquí presentat situa algunes de les línies conceptuals que tradicionalment s’han resseguit per interpretar el sentit de la integració escolar de les segones generacions de famílies immigrades i alguns dels models que han orientat la seva posada en pràctica. Després d’apostar per l’anomenada «perspectiva asincrònica i intercultural», s’intenta definir el que segurament és el camp més transcendental per a la construcció de la identitat adolescent: l’oci.Paraules clau
segones generacions, multiculturalitat, interculturalitat, escola, ociPublicades
2002-01-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2002 Miquel Àngel Alegre Canosa, Diego Herrera Aragón
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.