Les estudiants a les universitats de Baden-Württemberg, Rhône-Alpes i Catalunya. Una anàlisi secundària de gènere de l’interès per la ciència i la recerca i de la intenció de fer un doctorat

Autors/ores

  • Bettina Grimmer
  • Tobias Röhl

Resum

L’article exposa unes quantes diferències entre els estudiants femenins i masculins a Baden- Württemberg (Alemanya), Catalunya (Espanya) i Rhône-Alpes (França). Sovint, les dones tendeixen a conduir-se per motivacions intrínseques en el moment d’escollir el tipus d’estudis, mentre que els homes ho fan més aviat per motivacions extrínseques. A més, les dones declaren que han d’afrontar més problemes en els seus estudis que no pas els homes. Finalment, tot i que les estudiants tenen la mateixa intenció de fer un doctorat tan sovint com els estudiants masculins, aquests encara constitueixen la majoria d’estudiants de doctorat. Aplicant diferents proves estadístiques, es pot demostrar que el nombre relativament baix de dones que fan un doctorat no es pot atribuir a una manca d’interès per la ciència i la recerca entre els estudiants femenins. Mentre que aquest interès té un efecte positiu sobre la intenció de fer un doctorat, no es diferencia pel gènere sinó pel tema.

Paraules clau

sociologia de l’educació, ensenyament superior, estudiants, gènere, intenció de fer un doctorat, interès per la ciència i la recerca

Publicades

2005-04-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.