Del Programa d’Educació Compensatòria al nou Pla per a la Llengua i la Cohesió Social
Resum
El Programa d’Educació Compensatòria va ser el fruit emblemàtic de la política reformista empresa el 1983 en el camp pedagògic. Es tractava d’un discurs destinat a corregir les desigualtats socials i assolir quotes més elevades de justícia social. Actualment, en el context català ha estat considerat necessari un doble canvi, davant el ràpid increment de la població escolar procedent de la immigració i l’aparició de noves formes d’exclusió social: per una banda, una adequada integració educativa, social i cultural de tot l’alumnat independentment del seu origen i condició, i, per l’altra, la consolidació de la llengua catalana com a llengua vehicular de l’ensenyament i com a element de cohesió social en un marc plurilingüe.Paraules clau
compensatory, ethnic minorities, school, language and social cohesionPublicades
01-10-2005
Com citar
Llevot Calvet, N. (2005). Del Programa d’Educació Compensatòria al nou Pla per a la Llengua i la Cohesió Social. Papers. Revista De Sociologia, 78, 197–214. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v78n0.894
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2005 Núria Llevot Calvet

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.