Itineraris desestandarditzats a l’edat adulta: la perspectiva europea de l’aprenentatge informal en xarxes informals
Resum
Esdevenir adult en el context de les transicions desestandarditzades de la vida comporta noves demandes per part dels joves, els homes i les dones afectats. Mentre que les persones que disposen d’un capital social i cultural més elevat poden modelar més fàcilment les transicions individualitzades, les que no disposen de tants recursos ni oportunitats es troben sota la pressió d’adaptar-se i davant el perill de l’exclusió. Si bé la desestandardització es pot veure com una tendència general, adopta diferents formes en els diferents règims de transició europeus a través dels quals s’agrupen diferents contextos regulatius, normatius i polítics de les transicions juvenils. L’article està relacionat amb l’estudi europeu YOYO, que ha explorat noves demandes d’ensenyament i noves estratègies d’ensenyament dels joves des d’un punt de vista comparatiu. Un exemple il·lustratiu fa referència a com els joves alemanys utilitzen xarxes d’aprenentatge informals per poder fer front a aquestes demandes. Aquesta microperspectiva està relacionada amb la macroperspectiva, ja que reflecteix l’abast de l’agència individual que proporcionen els diferents règims de transició.
Paraules clau
la transició dels joves, noves demandes per a l’aprenentatge, noves estratègies d’aprenentatge, xarxes d’aprenentatgePublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2006 Barbara Stauber, Andreas Walther

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.