Immigració a les aules: prejudicis en les percepcions dels docents

Autors/ores

  • Mónica Ortiz Cobo

Resum

En aquest article es descriu un treball d’investigació dirigit a analitzar les percepcions que els docents tenen sobre la presència de l’alumnat estranger. Un estudi etnogràfic dut a terme a la província d’Almeria ha posat en evidència la necessitat de treballar en la prevenció de prejudicis i estereotips etnicoculturals a les aules escolars. Els resultats etnogràfics obtinguts permeten encetar un debat no només en l’àmbit de la comunitat escolar, sinó també en les mateixes administracions responsables d’oferir programes de sensibilització a la població en general i a la comunitat escolar en particular.

Paraules clau

discurs docent, estereotips, immigració, prejudicis

Publicades

01-01-2008

Com citar

Ortiz Cobo, M. (2008). Immigració a les aules: prejudicis en les percepcions dels docents. Papers. Revista De Sociologia, 87, 253–268. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v87n0.805

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.