Geografies adolescents i contacte intercultural. Una visió des de l’àmbit escolar
Resum
Aquest article profunditza en el debat sobre la teoria del contacte intercultural. Més específicament, s’hi analitzen les formes i els significats de les experiències de contacte intercultural en el marc de les geografies adolescents articulades en l’espai escolar. Els components clau de les geografies adolescents analitzades són dos: els seus mapes relacionals (xarxes socials), establerts a classe i al pati; i els seus mapes culturals (subcultures), que defineixen els sentits de distància i de proximitat entre individus i grups adolescents. Amb l’objectiu de conèixer les posicions d’alumnes immigrants i autòctons en el marc de les relacions existents entre tots dos mapes, s’hi recullen els resultats d’un treball etnogràfic dut a terme en un institut de secundària d’un municipi de la província de Barcelona. Els resultats d’aquest exercici suggereixen que les possibilitats que el contacte intercultural contribueixi a la relativització dels prejudicis interculturals mútuament compartits depenen de quina sigui la configuració de les geografies adolescents de referència.
Paraules clau
contacte intel·lectual, geografies adolescents, escola, subcultures, xarxes socialsPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2009 Miguel Ángel Alegre Canosa

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.