L’escola transformadora. Evidències sobre les relacions entre educació i gènere. Una proposta teòrica d’interpretació
Resum
L’article es proposa discutir la tesi reproductivista de l’escola aplicada a les relacions de gènere, mostrant la capacitat dels sistemes educatius per generar efectes contraris als que prediu la teoria de la reproducció. Per fer-ho, es tenen en compte els resultats dels sistemes educatius al món i els microprocessos d’interacció als espais universitaris, mitjançant l’observació directa del comportament d’homes i dones i l’anàlisi sistemàtica de discursos produïts a instàncies d’entrevista i de discussió grupal, per al cas uruguaià. Es conclou amb la proposta d’una interpretació teòrica sobre els diferents nivells de la construcció normativa de la realitat escolar.
Paraules clau
gènere, educació, teoria de la reproduccióPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2008 Adriana Marrero
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.