Les experiències escolars de la immigració

Autors/ores

  • Jordi Garreta Departamento de Geografía y Sociología. Universidad de Lleida

Resum

Les experiències escolars són múltiples i diverses, i la seva anàlisi ens pot ajudar a comprendre les actituds dels immigrants pel que fa a l'escolarització dels seus fills i les expectatives de futur que el sistema educatiu representa per a les noves generacions. Les oportunitats educatives, les dinàmiques dels centres escolars (positives o negatives), l'enfocament pedagògic, els rols docents, etc., presents i passats, van conformant la manera que té una comunitat d'entendre l'educació i la importància que li atorguen tant els alumnes com les famílies. L'estudi que presentem, basat en una metodologia qualitativa (mitjançant la realització d'entrevistes en profunditat), és una primera aproximació a les experiències escolars viscudes a Espanya per part de les famílies immigrades i els seus fills i, també, a les experiències professionals dels docents en relació amb les esmentades famílies i alumnat.

Paraules clau

famílies i alumnat d’origen imigrat, expectatives educatives, docents i immigració

Publicades

01-01-2011

Com citar

Garreta, J. (2011). Les experiències escolars de la immigració. Papers. Revista De Sociologia, 96(1), 205–223. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v96n1.164

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.