Les experiències escolars de la immigració
Resum
Les experiències escolars són múltiples i diverses, i la seva anàlisi ens pot ajudar a comprendre les actituds dels immigrants pel que fa a l'escolarització dels seus fills i les expectatives de futur que el sistema educatiu representa per a les noves generacions. Les oportunitats educatives, les dinàmiques dels centres escolars (positives o negatives), l'enfocament pedagògic, els rols docents, etc., presents i passats, van conformant la manera que té una comunitat d'entendre l'educació i la importància que li atorguen tant els alumnes com les famílies. L'estudi que presentem, basat en una metodologia qualitativa (mitjançant la realització d'entrevistes en profunditat), és una primera aproximació a les experiències escolars viscudes a Espanya per part de les famílies immigrades i els seus fills i, també, a les experiències professionals dels docents en relació amb les esmentades famílies i alumnat.
Paraules clau
famílies i alumnat d’origen imigrat, expectatives educatives, docents i immigracióPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1970 Jordi Garreta

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.