L’escola de Chicago i els enfocaments qualitatius: termes i conceptes metodològics
Resum
Freqüentment, s'atribueix a l'escola de Chicago un lloc central en el desenvolupament de les tècniques qualitatives d'investigació social. D'altra banda, es reconeix en la sociologia nord-americana que aquesta escola va ocupar un lloc relativament hegemònic en la disciplina durant les dècades dels anys vint i trenta del segle XX, valent-se de l'American Journal of Sociology com a principal instrument de difusió de les seves investigacions empíriques i línies teòriques i metodològiques. Però aquells que han estudiat la història dels mètodes sociològics, i en particular els que van ser desenvolupats per aquesta escola, han posat en qüestió que es tracti realment de mètodes qualitatius en el sentit actual. Tenint aquesta tensió problemàtica com a marc de referència, en aquest treball es proposa —a partir d'un rastreig dels articles publicats en aquesta revista en la dècada dels anys vint— indagar els usos i els sentits que s’atribuïen a les expressions que habitualment es reconeixen com a denotatives d'un enfocament qualitatiu: case study, fieldwork, field research, participant observer i d’altres d’afins.Paraules clau
Escola de Chicago, American Journal of Sociology, mètodes qualitatiusPublicades
01-01-2011
Com citar
Piovani, J. I. (2011). L’escola de Chicago i els enfocaments qualitatius: termes i conceptes metodològics. Papers. Revista De Sociologia, 96(1), 245–258. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v96n1.153
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1970 Juan Ignacio Piovani

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.