La «confluència» dels gèneres a través del sistema mediàtic: de la dona submisa i el mascle ibèric a l’«ésser androgin»
Resum
En aquest article es pretén examinar l’evolució dels models referencials que, entorn dels elements constitutius de la feminitat i la masculinitat, han estat massivament difosos a través dels mitjans de comunicació en la societat espanyola des del principi de la transició fins a la democràcia. Partint de la delimitació estricta en el reflex mediàtic de «l’home» i «la dona» que transcendeix del franquisme, s’analitza la manera en què les representacions simbòliques predominants de tots dos gèneres acaben convergint actualment en un paradigma particular d’ésser humà, caracteritzat per un cert perfil androgin.
Paraules clau
gènere, mitjans de comunicació de masses, representacions simbòliques (de la feminitat i la masculinitat), dona submisa, mascle ibèric, arquetip androginPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2010 David Hernández Ochoa

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.