El procés de valoració dels centres educatius per part de les famílies de classe mitjana. El paper de l’ordre expressiu en la cerca de la «distinció»
Resum
Aquest article analitza la valoració que les famílies de classe mitjana fan sobre l’ordre expressiu de diferents centres educatius. La composició social de l’alumnat, el projecte educatiu, la titularitat i l’ambient en general són aspectes valorats pels pares durant el procés d’escolarització dels seus fills. Buscaran centres amb prestigi social, siguin públics o privats, on acudeixin altres famílies amb característiques socioculturals similars, amb qui comparteixin valors i ambicions. Concloem que el procés d’elecció del centre educatiu forma part d’aquelles dinàmiques de tancament social destinades a posicionar els fills en una situació privilegiada i avantatjosa davant d’altres.
Paraules clau
elecció del centre educatiu, ordre expressiu, classe social, classes mitjanes, tancament socialPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1970 Antonio José Olmedo Reinoso, Luis Eduardo Santa Cruz Grau
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.