El procés de valoració dels centres educatius per part de les famílies de classe mitjana. El paper de l’ordre expressiu en la cerca de la «distinció»

Autors/ores

  • Antonio José Olmedo Reinoso Facultad de Ciencias de la Educación. Campus de Cartuja. Universidad de Granada
  • Luis Eduardo Santa Cruz Grau Facultad de Ciencias de la Educación. Campus de Cartuja. Universidad de Granada

Resum

Aquest article analitza la valoració que les famílies de classe mitjana fan sobre l’ordre expressiu de diferents centres educatius. La composició social de l’alumnat, el projecte educatiu, la titularitat i l’ambient en general són aspectes valorats pels pares durant el procés d’escolarització dels seus fills. Buscaran centres amb prestigi social, siguin públics o privats, on acudeixin altres famílies amb característiques socioculturals similars, amb qui comparteixin valors i ambicions. Concloem que el procés d’elecció del centre educatiu forma part d’aquelles dinàmiques de tancament social destinades a posicionar els fills en una situació privilegiada i avantatjosa davant d’altres.

Paraules clau

elecció del centre educatiu, ordre expressiu, classe social, classes mitjanes, tancament social

Publicades

01-04-2011

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.