L’esperit empresarial des de la perspectiva del gènere
Resum
Aquest article sintetitza els discursos de les dones empresàries sobre la influència de la variable gènere en la creació i la gestió d’empreses. Influència que actua en dues direccions: d’una banda, en l’assumpció del rol de «superdona» per part de dones que mantenen una intensa proximitat afectiva amb la família i que assumeixen una compatibilitat total entre l’àmbit reproductiu i l’àmbit productiu (en aquest cas, l’empresa, com a instrument d’autonomia per satisfer aquesta compatibilitat); de l’altra, en l’assumpció del rol de «superhome», és a dir, en la imitació del gènere socialment assignat als homes, que es tradueix en la supeditació de tot allò relacionat amb l’àmbit domèstic a l’objectiu d’èxit professional.
Paraules clau
gènere, creació d’empreses, conciliació laboral, empresàriesPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1970 Ignasi Brunet, Francesc Valls Fonayet, Àngel Belzunegui Eraso
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.