Formació professional reglada per a dones i homes immigrants. El cas de la ciutat de Granada
Resum
L’article exposa els resultats d’un treball centrat a analitzar la formació professional reglada en un context local determinat, la ciutat de Granada. Concretament, analitza el coneixement sobre les barreres d’accés que les dones i els homes immigrants poden tenir per fer ús d’un servei públic com és la formació professional. L’estudi presenta el material resultant d’un treball de recerca en el marc de l’especialització de l’autor en sociologia de l’educació. A banda del material descriptiu sobre la nova realitat de la formació professional a Espanya i Andalusia, s’han utilitzat tècniques qualitatives basades en entrevistes en profunditat a «entrevistats clau» de la comunitat educativa; a més, també hem entrevistat actors institucionals i quasi institucionals. L’anàlisi s’ha organitzat a partir de tres blocs bàsics: la filosofia subjacent en la nova realitat de la formació professional reglada a Espanya, l’aplicació d’un model d’interacció entre els diferents actors de la comunitat educativa i, finalment, la intenció de comprovar que no està justificada la idea de rebuig a les persones immigrants quan accedeixen als cursos de formació professional.
Paraules clau
immigració, formació professional reglada, comunitat educativa, Granada, Granada (província)Publicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2010 Félix Fernández Castaño
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.