Valoració dels estudiants universitaris sobre la incorporació de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Espai Europeu d’Educació Superior

Autors/ores

  • Marina Elías Andreu

Resum

El procés de Bolonya implica uns canvis en la metodologia docent en forma d’avaluació continuada, de treballs en grup, de reducció de les classes magistrals i d’augment de les pràctiques. Les valoracions dels estudiants en relació amb la introducció dels canvis metodològics del procés de Bolonya són tant positives com negatives. Els estudiants veuen de bon ull aquests canvis metodològics perquè poden significar millores en el seu aprenentatge, però consideren que, tal com s’estan duent a terme en aquesta universitat (ràpidament, sense recursos i amb poca reflexió prèvia), comporten finalment efectes negatius en el seu aprenentatge.

Davant l’alta càrrega de treball que han comportat aquests canvis, els estudiants es converteixen en actors estratègics que duen a terme accions superficials o profundes segons les tasques que els demanen els professors.

Els canvis en la metodologia docent poden produir efectes positius en el procés d’aprenentatge dels estudiants (pertinença, seguretat i necessitats fisiològiques). Però fins que els factors de manteniment no arribin a un cert llindar de qualitat, els efectes positius no es visualitzaran.

 

Paraules clau

estudiants universitaris, procés de Bolonya, aproximacions a l’aprenentatge, aprenentatge estratègic

Publicades

2011-10-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.