Reptes i possibilitats que afronta l’ensenyament superior europeu
Resum
L’article analitza fins a quin punt les consideracions econòmiques orienten la política d’educació superior europea i nacional. Es veu clarament que es prioritzen criteris en el cas de la internacionalització de l’agenda de l’educació superior. Aquest article centra l’atenció en l’empobriment del llenguatge del debat educatiu i polític, un debat que ja no planteja qüestions sobre la finalitat i el valor de l’educació superior, sinó que posa més èmfasi en el mètode i en els procediments que no pas en els aspectes substantius i de valor. S’hi argumenta que el desafiament principal proposat és trobar un idioma més subtil que permeti formular preguntes més profundes sobre la finalitat i el valor de l’educació superior, capaç d’anar més enllà del llenguatge empobrit de la «performativitat».
Paraules clau
internacionalització, Bolonya, universitat, Unió Europea, llenguatgePublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1970 Suzy Harris
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.