Reptes i possibilitats que afronta l’ensenyament superior europeu

Autors/ores

  • Suzy Harris

Resum

L’article analitza fins a quin punt les consideracions econòmiques orienten la política d’educació superior europea i nacional. Es veu clarament que es prioritzen criteris en el cas de la internacionalització de l’agenda de l’educació superior. Aquest article centra l’atenció en l’empobriment del llenguatge del debat educatiu i polític, un debat que ja no planteja qüestions sobre la finalitat i el valor de l’educació superior, sinó que posa més èmfasi en el mètode i en els procediments que no pas en els aspectes substantius i de valor. S’hi argumenta que el desafiament principal proposat és trobar un idioma més subtil que permeti formular preguntes més profundes sobre la finalitat i el valor de l’educació superior, capaç d’anar més enllà del llenguatge empobrit de la «performativitat».

Paraules clau

internacionalització, Bolonya, universitat, Unió Europea, llenguatge

Publicades

2011-10-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.