Itineraris que relacionen educació amb feina: revisió de conceptes, investigació i debats polítics
Resum
Aquest article examina de manera crítica la investigació i els debats polítics transnacionals sobre els itineraris que relacionen educació amb feina, i fa servir aquest examen per reflexionar sobre la utilitat del mateix concepte d’«itinerari». Identifica tres usos principals del concepte: per analitzar la dimensió relativa i el paper de l’educació acadèmica, la formació professional reglada i l’aprenentatge, en un sistema de transició efectiu; per examinar les relacions i les interconnexions entre itineraris, i per avaluar de quina manera els itineraris poden reflectir les perspectives i les prioritats de cada individu jove i permetre que gestioni i exerceixi el control sobre els seus itineraris. Els itineraris poden ser útils com a estructuradors que vinculen la política a la investigació, sempre que la metàfora s’utilitzi amb precisió i s’evitin els significats no intencionals.
Paraules clau
transició escola-feina, itineraris formatius, política educativaPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2011 David Raffe

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.