Estratègies de gestió i comunicació dels líders intermedis en l’aplicació de l’ECTS
Resum
Les dades que es fan servir en aquest article provenen d’una investigació sobre el procés de Bolonya duta a terme en deu titulacions d’una universitat; sis d’aquestes titulacions formen part del projecte pilot per incorporar el Sistema Europeu de Transferència de Crèdits (ECTS). En aquest treball, ens centrem a investigar de quina manera els líders intermedis de les titulacions pilot que hem estudiat posen en marxa l’ECTS seguint estratègies diferenciades de gestió, generació de consens i comunicació. Així mateix, s’examinen les respostes que dóna el professorat de les titulacions en termes de valoració de la gestió, les actituds davant la reforma i el grau d’informació percebut. L’anàlisi ens permet identificar algunes oportunitats i constriccions ―derivades de les formes de gestió considerades legítimes pels membres d’aquesta institució universitària― davant de les quals se situa l’acció dels líders intermedis.
Paraules clau
gestió universitària, líders intermedis, Espai Europeu d’Educació Superior (EEES), reforma universitària, Sistema Europeu de Transferència de Crèdits (ECTS)Publicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2010 Helena Troiano Gomà, Josep Maria Masjuan, Marina Elias
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.