Fer-se adult a Espanya. Autoidentificació, creences i autoestima dels fills d'immigrants
Resum
Revisem la literatura sobre els determinants de les autoidentitats etniconacionals i de les autoestimes com a preludi de l'examen d'aquests resultats en una àmplia mostra estadísticament representativa d'adolescents de segona generació a Madrid i Barcelona. Tot i que aquests resultats psicosocials són mal·leables, continuen representant unes importants dimensions de l'adaptació dels immigrants i poden comportar conseqüències significatives, tant per a la mobilitat individual com per a les mobilitats col·lectives. Les teories actuals es basen en bona part en informació provinent dels Estats Units i d'altres països anglòfons. La disponibilitat d'un nou i ampli estudi espanyol ens permet comprovar aquestes teories en un context sociocultural completament diferent. L'anàlisi conclou amb un model d'equacions estructurals que resumeix els principals determinants de les identitats i les autoestimes nacionals entre els fills d'immigrants a Espanya. Es discuteixen les implicacions teòriques i pràctiques d'aquestes troballes.Paraules clau
autoidentitat, aculturació selectiva, aculturació dissonant, immigració, adolescentsPublicades
01-04-2013
Com citar
Portes, A., Vickstrom, E., & Aparicio Gómez, R. (2013). Fer-se adult a Espanya. Autoidentificació, creences i autoestima dels fills d’immigrants. Papers. Revista De Sociologia, 98(2), 227–261. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v98n2.467
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2013 Alejandro Portes, Erik Vickstrom, Rosa Aparicio Gómez

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.