Els efectes de la globalització en la recerca educativa: reflexions a partir de l’agenda educativa global

Autors/ores

  • Aina Tarabini Universitat Autònoma de Barcelona

Resum

El procés de globalització suposa nous reptes per a la recerca educativa contemporània, ja que no només en modifica els objectes d’estudi, sinó també els mètodes d’anàlisi. L’objectiu d’aquest article és reflexionar sobre aquests reptes a partir d’una recerca centrada en l’agenda educativa global. Específicament, l’objecte d’estudi de la recerca se centra en l’anàlisi de les relacions entre educació i pobresa, explorant l’agenda global que s’ha definit en aquest camp, l’efecte que té sobre les polítiques educatives nacionals i la concreció en dinàmiques, pràctiques i dispositius desenvolupats a l’escala local. A partir de l’explicació dels objectius, el procés i els resultats principals de la recerca en qüestió, l’article defensa la necessitat que els estudis contemporanis en el camp de la sociologia de l’educació s’allunyin paral·lelament del «nacionalisme», «l’estatisme» i «l’educacionalisme» metodològic, de forma tal que permetin copsar els canvis que genera la globalització, tant en les polítiques com en els sistemes educatius.

Paraules clau

sociologia de l’educació, política educativa, organismes internacionals, pobresa, educació

Biografia de l'autor/a

Aina Tarabini, Universitat Autònoma de Barcelona

Aina Tarabini és doctora en sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona i professora del departament de sociologia de la mateixa universitat. És especialista en sociologia de l'educació i política educativa. Les seves principals línies de recerca es centren en analitzar els impactes de la globalització sobre l’educació i en estudiar les relacions entre educació, pobresa i desigualtats

Publicades

2013-04-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.