Els efectes de la globalització en la recerca educativa: reflexions a partir de l’agenda educativa global
Resum
El procés de globalització suposa nous reptes per a la recerca educativa contemporània, ja que no només en modifica els objectes d’estudi, sinó també els mètodes d’anàlisi. L’objectiu d’aquest article és reflexionar sobre aquests reptes a partir d’una recerca centrada en l’agenda educativa global. Específicament, l’objecte d’estudi de la recerca se centra en l’anàlisi de les relacions entre educació i pobresa, explorant l’agenda global que s’ha definit en aquest camp, l’efecte que té sobre les polítiques educatives nacionals i la concreció en dinàmiques, pràctiques i dispositius desenvolupats a l’escala local. A partir de l’explicació dels objectius, el procés i els resultats principals de la recerca en qüestió, l’article defensa la necessitat que els estudis contemporanis en el camp de la sociologia de l’educació s’allunyin paral·lelament del «nacionalisme», «l’estatisme» i «l’educacionalisme» metodològic, de forma tal que permetin copsar els canvis que genera la globalització, tant en les polítiques com en els sistemes educatius.Paraules clau
sociologia de l’educació, política educativa, organismes internacionals, pobresa, educacióPublicades
2013-04-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2013 Aina Tarabini
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.