L’art de les autocreences. Una aproximació boudoniana a la identitat social

Autors/ores

  • Fernando Aguiar Instituto de Estudios Sociales Avanzados (IESA). Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC).

Resum

Malgrat que Raymond Boudon reconeix que el concepte de creença és un dels ingredients bàsics de la nostra identitat, no va desenvolupar una teoria de la identitat social basada en les creences ni va prestar una atenció especial al concepte. En aquest article s’intentarà aclarir els motius pels quals Boudon va excloure de la seva obra la identitat i s’analitzarà si la seva teoria social es pot utilitzar per abordar l’assumpte. El que proposem és que hi ha la possibilitat de construir el concepte d’identitat basant-se en el model boudonià d’acció, la qual cosa porta a definir la identitat com un tipus especial de creença: una creença sobre un mateix o autocreença.

Paraules clau

racionalitat cognitiva, creences d’identitat, Homo economicus, Homo sociologicus, Raymond Boudon

Biografia de l'autor/a

Fernando Aguiar, Instituto de Estudios Sociales Avanzados (IESA). Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC).

Fernando Aguiar es Investigador Científico del IESA-CSIC y  Director de la Revista Internacional de Sociología.

Publicades

2014-10-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.