Valoració dels estudiants universitaris sobre la incorporació de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Espai Europeu d’Educació Superior
Resumen
Els canvis de metodologia docent que ha comportat el Procés de Bolonya estan implicant canvis en l’avaluació continuada, treballs en grup, reducció de les classes magistrals i augment de les pràctiques. Les valoracions dels estudiants en relació a la introducció de los canvis metodològics del Procés de Bolonya tant positives como negatives. Els estudiants veuen amb bons ulls aquests canvis metodològics perquè poden significar millores en el seu aprenentatge, però consideren que tal i como s’està duent a terme a aquesta universitat, ràpid, sense recursos i amb poca reflexió prèvia, comporta finalment efectes negatius en el seu aprenentatge.Davant la alta càrrega de treball que han comportat aquests canvis els estudiants es converteixen en actors estratègics, duent a terme accions superficials o profundes segons les tasques que els hi demanen els professors.
Els canvis en la metodologia docent poden produir efectes positius en el procés d’aprenentatge dels estudiants (pertinença, seguretat i necessitats fisiològiques). Però fins que els factors de manteniment no arribin a un cert llindar de qualitat, els efectes positius no es visualitzaran.
Palabras clave
estudiants universitaris, Procés de Bolonya, aproximacions a l’aprenentatge, aprenentatge estratègicPublicado
Descargas
Derechos de autor 2010 Marina Elías Andreu
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0.