L’ensenyament secundari comprensiu. Contradiccions i possibilitats de les reformes educatives
Resumen
Aquest article pretén analitzar els elements principals que configuren l’evolució dels sistemes educatius dels països desenvolupats, fent un èmfasi especial en l’ensenyament secundari. S’hi fa un repàs al paper de les reformes educatives en aquesta evolució, especialment de les anomenades «reformes comprensives», les que tenen com a objectiu unificar el currículum i integrar la formació acadèmica i la formació professional. S’hi analitzen les virtuts d’aquestes reformes, però també les contradiccions que hi ha en la seva definició i en la seva aplicació. Finalment, s’hi apunten algunes reflexions sobre els èxits i els fracassos de les reformes comprensives a l’Estat espanyol.Palabras clave
reforma educativa, formació acadèmica i professional i ensenyament secundari comprensiuPublicado
2004-09-01
Descargas
Los datos de descargas todavía no están disponibles.
Derechos de autor 2004 Rafael Merino Pareja
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0.