L’ensenyament secundari comprensiu. Contradiccions i possibilitats de les reformes educatives
Resum
Aquest article pretén analitzar els elements principals que configuren l’evolució dels sistemes educatius dels països desenvolupats, fent un èmfasi especial en l’ensenyament secundari. S’hi fa un repàs al paper de les reformes educatives en aquesta evolució, especialment de les anomenades «reformes comprensives», les que tenen com a objectiu unificar el currículum i integrar la formació acadèmica i la formació professional. S’hi analitzen les virtuts d’aquestes reformes, però també les contradiccions que hi ha en la seva definició i en la seva aplicació. Finalment, s’hi apunten algunes reflexions sobre els èxits i els fracassos de les reformes comprensives a l’Estat espanyol.Paraules clau
reforma educativa, formació acadèmica i professional i ensenyament secundari comprensiuPublicades
2004-09-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2004 Rafael Merino Pareja
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.