Comunicació i cultura, un únic projecte: Barcelona '92
Resum
En aquest article l'autor entén que les dimensions comunicatives dels Jocs Olímpics vénen determinades pel caràcter planetari i massiu de la seva atenció informativa. Els Jocs Olímpics ofereixen als mitjans de comunicació la gran oportunitat d'experimentar i posar a prova tot el seu potencial de transformació. El moviment olímpic internacional és productor de valors culturals i socials. Per això Barcelona, com a ciutat seu, no pot ignorar les grans dimensions i implicacions internacionals dels Jocs Olímpics actuals, tant en el sentit d'oferir a la comunitat internacional les propostes culturals que permetin el desenvolupament dels potencials valors «positius») de l'olimpisme i de l'esport, com en l'aspecte referent a la representació de la societat local. L'autor analitza també els problemes amb què es troben la cobertura informativa dels Jocs i els ideals olímpics. Destaca, així mateix, el paper de la televisió, tant per la qüestió del financament, com per la selecció d'imatges que identifiquen uns determinats valors, donant una especial importància a les cerimònies d'inauguració i cloenda.Publicades
01-10-1991
Com citar
de Moragas i Spà, M. (1991). Comunicació i cultura, un únic projecte: Barcelona ’92. Papers. Revista De Sociologia, 38, 9–32. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v38n0.1606
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1991 Miquel de Moragas i Spà

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.