La compra de símbols socials davant del consum d'objectes

Autors/ores

  • Vidal Díaz de Rada

Resum

Aquest article analitza el comportament del consumidor prestant una atenció especial a la compra de «símbols socials» i al significat del terme necessitat en la societat actual, considerant que des d’una perspectiva sociològica aquest concepte s’ha de definir tenint en compte que «el volum de les necessitats naturals i la manera de satisfer-les és un producte que depèn del nivell cultural d’un país». Un cop analitzats els elements implícits en l’acte de compra —possessió del producte, utilitat d’aquest, ritual de la compra— s’analitzarà la incidència que els hàbits de compra tenen en l’estructuració de la vida quotidiana. Per fer-ho s’utilitzaran les respostes a una enquesta aplicada a una mostra representativa de la societat navarra.

Paraules clau

consum, comportament del consumidor, necessitat social, símbols, procés d’apropiació, formes de consum

Publicades

1997-01-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.