El sistema educatiu cubà als anys noranta
Resum
L’estratègia cubana de desenvolupament ha concedit una atenció especial al sistema educatiu com un dels eixos per aconseguir la modernització de l’estructura econòmica reduint les desigualtats socials. Des d’aquesta perspectiva, el present article ofereix un panorama general del sistema educatiu, començant per una anàlisi històrica en què es tracta de l’etapa colonial espanyola, de l’impacte de l’ocupació nord-americana, de l’etapa prerevolucionària i del desenvolupament de l’educació a partir de 1959, posant més èmfasi en l’anàlisi del sistema educatiu cubà durant la dècada present. Per fer-ho, el treball s’estructura en tres parts que analitzen les característiques i els reptes principals de l’ensenyament bàsic, mitjà i superior respectivament. Es presenten els principis del sistema, la seva estructura, organització, nivells assolits en els principals índexs valoratius del sector i la seva dinàmica, i s’intenta assenyalar els principals nusos gordians en la perspectiva del proper segle XXI.Paraules clau
educació, sistema educatiu, escoles, universitat, personal docent, taxa d’escolaritat, pressupost educacional, ensenyament bàsic, alumnes, plans d’estudisPublicades
1997-07-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1997 Oneida Álvarez Figueroa
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.