El sistema educatiu cubà als anys noranta

Autors/ores

  • Oneida Álvarez Figueroa

Resum

L’estratègia cubana de desenvolupament ha concedit una atenció especial al sistema educatiu com un dels eixos per aconseguir la modernització de l’estructura econòmica reduint les desigualtats socials. Des d’aquesta perspectiva, el present article ofereix un panorama general del sistema educatiu, començant per una anàlisi històrica en què es tracta de l’etapa colonial espanyola, de l’impacte de l’ocupació nord-americana, de l’etapa prerevolucionària i del desenvolupament de l’educació a partir de 1959, posant més èmfasi en l’anàlisi del sistema educatiu cubà durant la dècada present. Per fer-ho, el treball s’estructura en tres parts que analitzen les característiques i els reptes principals de l’ensenyament bàsic, mitjà i superior respectivament. Es presenten els principis del sistema, la seva estructura, organització, nivells assolits en els principals índexs valoratius del sector i la seva dinàmica, i s’intenta assenyalar els principals nusos gordians en la perspectiva del proper segle XXI.

Paraules clau

educació, sistema educatiu, escoles, universitat, personal docent, taxa d’escolaritat, pressupost educacional, ensenyament bàsic, alumnes, plans d’estudis

Publicades

1997-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.