L'educació en la societat multicultural
Resum
El fet d’aprendre, quant a experiència condicionada per l’acció recíproca entre la persona i el món, pot ser considerat des d’un punt de vista biològic i des d’un punt de vista sociocultural. Les idees del món es desenvolupen en diferents condicions, el clima, les races, les nacions determinades per la història i la formació dels estats. Les delimitacions, condicionades segons les èpoques, s’enllacen amb les condicions especials que influeixen en l’origen de la multiplicitat de les visions del món. La diferència entre ser, poder i fi de l’home fa necessària l’educació: una acció conjunta dels individus amb l’objecte d’ajudar els nounats, els nens i les nenes i els adolescents a aprendre la «vida humana». L’educació i la seva recerca, així com la reflexió crítica sobre aquesta, adquireixen avui dia una importància més gran, ja que la forma de vida de l’individu, com també les formes de convivència social, depenen cada vegada més de solucions a conflictes de creences i de cultura que s’han de plantejar a l’educació. El camp propi de l’educació seria el de la llibertat, com a condició imprescindible per a un desenvolupament lliure de la personalitat. L’educació de persones lliures, atès que no pot tenir un altre fi que el desenvolupament lliure de la personalitat, rebutja tota coacció. Tindríem, així, un model d’educació en el qual l’ideal que la defineix es concreta en el desenvolupament de persones lliures, ja que la característica de l’educació en la modernitat consisteix a suprimir la coacció. El currículum multicultural exigeix un marc democràtic de decisions sobre els continguts de l’ensenyament per representar els interessos de tothom. Es tracta d’un desafiament: aconseguir que la diversitat cultural entre persones i col·lectius, etc. deixi de ser un motiu de marginació per esdevenir un factor d’enriquiment humà.Paraules clau
socialització, instrucció, multiculturalitat, sociologia, educacióPublicades
1997-10-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 1997 Mariano Sánchez, María Jesús Ordóñez
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.