La moda a les societats avançades

Autors/ores

  • Ana Martínez Barreiro

Resum

Aquest treball intenta revelar el nou paper de la moda a les societats avançades. Davant la posició ideològica de l’escola francesa, integrada per Bourdieu i Baudrillard, apareixen altres postures més centrades en la postmodernitat, com les de Lipovetsky, Morace i Maffesoli, que aborden el paper de la moda d’una manera diferent, ja que el consum jeràrquic de la moda ha estat substituït pel plaer i la comoditat, i s’ha passat de l’«estatus símbol» a l’«estil símbol» i al desencadenament del procés tribal en l’àmbit de les aparences. L’interès d’aquest treball arrenca, precisament, d’aquesta nova perspectiva que intenta desxifrar el nou paper de la moda en les societats postmodernes.

 

 

Paraules clau

consum, moda, distinció, estètica, postmodernitat, procés tribal, individualisme, diferenciació

Publicades

01-01-1998

Com citar

Martínez Barreiro, A. (1998). La moda a les societats avançades. Papers. Revista De Sociologia, 54, 129–137. https://doi.org/10.5565/rev/papers.1915

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.