La segmentació laboral: cap a una tipologia de l'àmbit productiu
Resum
La temàtica central d’aquest article és el món productiu i més concretament la segmentació del mercat laboral, i en aquesta direcció es construeix una tipologia. Aquesta tipologia és la base de referència, dins l’àmbit productiu, per establir i analitzar les relacions entre aquest àmbit i el reproductiu a partir de la informació procedent d’una enquesta social i, per tant, disposant de dades quantitatives i dels mètodes i tècniques corresponents. L’interès d’aquesta tipologia, a més de la seva pròpia construcció, és triple: primer, perquè en la seva elaboració no només intervenen indicadors i variables propis del món de l’empresa, sinó també altres dades contextuals; segon, perquè possibilita l’ampliació de la tipologia a altres poblacions no ocupades, com ara persones aturades, persones inactives i mestresses de casa, i tercer, perquè permet caracteritzar amb variables sociodemogràfiques i d’altres lligades als estils de vida els tipus de segmentació laboral. Aquest article forma part d’una recerca els resultats de la qual apareixen en aquest mateix número de Papers. L’article té autonomia i entitat per ell mateix però la lectura de la resta dels articles d’aquest número en facilitarà la contextualització.
Paraules clau
mercat de treball, segmentació, treball productiu, metodologia, tipologiaPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 1998 Pedro López, Faustino Miguélez, Andreu Lope, Xavier Coller

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.