La segmentació laboral: cap a una tipologia de l'àmbit productiu

Autors/ores

  • Pedro López
  • Faustino Miguélez
  • Andreu Lope
  • Xavier Coller

Resum

La temàtica central d’aquest article és el món productiu i més concretament la segmentació del mercat laboral, i en aquesta direcció es construeix una tipologia. Aquesta tipologia és la base de referència, dins l’àmbit productiu, per establir i analitzar les relacions entre aquest àmbit i el reproductiu a partir de la informació procedent d’una enquesta social i, per tant, disposant de dades quantitatives i dels mètodes i tècniques corresponents. L’interès d’aquesta tipologia, a més de la seva pròpia construcció, és triple: primer, perquè en la seva elaboració no només intervenen indicadors i variables propis del món de l’empresa, sinó també altres dades contextuals; segon, perquè possibilita l’ampliació de la tipologia a altres poblacions no ocupades, com ara persones aturades, persones inactives i mestresses de casa, i tercer, perquè permet caracteritzar amb variables sociodemogràfiques i d’altres lligades als estils de vida els tipus de segmentació laboral. Aquest article forma part d’una recerca els resultats de la qual apareixen en aquest mateix número de Papers. L’article té autonomia i entitat per ell mateix però la lectura de la resta dels articles d’aquest número en facilitarà la contextualització.

 

 

Paraules clau

mercat de treball, segmentació, treball productiu, metodologia, tipologia

Publicades

01-07-1998

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.