La consciència de la diferència ètnica: identitat i distància cultural en el discurs del professorat
Resum
Aquest treball s’estructura en tres parts. En la primera, s’ofereix el marc teòric des del qual s’aborda el problema general analitzat: la representació de la diferència en el marc de les relacions interètniques. En la segona, se subratlla la importància de l’estudi d’aquest problema per al desenvolupament de l’educació intercultural i, més concretament, per al millor coneixement de la forma en què un dels seus agents fonamentals, el professorat, construeix aquesta diferència. En la tercera, s’ofereix una interpretació dels resultats parcials d’una recerca empírica. Es conclou que, almenys en aquest cas, la percepció de la diferència ètnica està lligada a la construcció de la pròpia identitat i a processos de categorització jeràrquica, que s’expliquen per la capacitat del grup dominant per classificar i situar adscriptivament els altres en una escala de distància cultural percebuda.
Paraules clau
identitat, diferència ètnica, educació interculturalPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2001 Eduardo Terrén
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.