La consciència de la diferència ètnica: identitat i distància cultural en el discurs del professorat

Autors/ores

  • Eduardo Terrén

Resum

Aquest treball s’estructura en tres parts. En la primera, s’ofereix el marc teòric des del qual s’aborda el problema general analitzat: la representació de la diferència en el marc de les relacions interètniques. En la segona, se subratlla la importància de l’estudi d’aquest problema per al desenvolupament de l’educació intercultural i, més concretament, per al millor coneixement de la forma en què un dels seus agents fonamentals, el professorat, construeix aquesta diferència. En la tercera, s’ofereix una interpretació dels resultats parcials d’una recerca empírica. Es conclou que, almenys en aquest cas, la percepció de la diferència ètnica està lligada a la construcció de la pròpia identitat i a processos de categorització jeràrquica, que s’expliquen per la capacitat del grup dominant per classificar i situar adscriptivament els altres en una escala de distància cultural percebuda.

Paraules clau

identitat, diferència ètnica, educació intercultural

Publicades

2001-01-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.