Mediació intercultural i institucions escolars: l’exemple del Quebec
Resum
L’increment de la multiplicitat cultural ha comportat que, en diversos països, s’elaborin diferents actuacions per aproximar posicions i millorar la comunicació entre progenitors i professionals de les institucions escolars, així com per facilitar l’adaptació del currículum a la diversitat cultural. Una de les opcions preses, amb cert èxit però no exempta d’errors, és la dels anomenats «mediadors interculturals». Una societat on aquesta figura, amb els noms d’agents de liaison i de milieu, s’ha desenvolupat és el Quebec. L’estudi dels seus encerts i limitacions, específicament a les institucions escolars, creiem que pot ser un referent a partir del qual cal reflexionar, atès el notable increment d’aquesta pràctica a Catalunya.Paraules clau
mediador intercultural, negociació, famílies minoritàries, educadors, institucions escolars, ciutadaniaPublicades
2003-05-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2003 Núria Llevot i Calvet
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.