Georg Simmel i la sociologia econòmica: el mercat, les formes socials i l’anàlisi estratègica

Autors/ores

  • Roberto Herranz González

Resum

En diversos fragments de l’obra de Simmel s’amaguen els fonaments d’una sociologia del mercat que considera els processos de racionalització de l’estructura social i els espais d’interacció. Per demostrar-ho, comencem relacionant la divisió del treball amb les xarxes socials i els processos d’innovació; a continuació, abordem els processos de racionalització que influeixen en la naturalesa dels mercats; finalment, a partir dels seus assajos i articulant diverses formes socials, podem observar el mercat com un espai de relacions socials. Aquestes formes són: l’intercanvi, la competència, la confiança i la negociació.

Paraules clau

divisió de la feina, innovació, xarxes, Simmel, sociologia econòmica, sociologia del mercat, formes socials

Publicades

2008-01-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.