Georg Simmel i la sociologia econòmica: el mercat, les formes socials i l’anàlisi estratègica
Resum
En diversos fragments de l’obra de Simmel s’amaguen els fonaments d’una sociologia del mercat que considera els processos de racionalització de l’estructura social i els espais d’interacció. Per demostrar-ho, comencem relacionant la divisió del treball amb les xarxes socials i els processos d’innovació; a continuació, abordem els processos de racionalització que influeixen en la naturalesa dels mercats; finalment, a partir dels seus assajos i articulant diverses formes socials, podem observar el mercat com un espai de relacions socials. Aquestes formes són: l’intercanvi, la competència, la confiança i la negociació.Paraules clau
divisió de la feina, innovació, xarxes, Simmel, sociologia econòmica, sociologia del mercat, formes socialsPublicades
2008-01-01
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2008 Roberto Herranz González
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.