La generació de capital social en el sistema educatiu no universitari: una anàlisi del desenvolupament comunitari de les escoles de Catalunya
Resum
Aquesta investigació té com a objectiu l’estudi dels fenòmens comunitaris en el context del sistema educatiu no universitari de Catalunya. Per fer-ho, després de revisar els resultats d’algunes aproximacions fetes amb anterioritat, s’hi presenta un model d’anàlisi basat en la teoria del capital social. Seguint la distinció fonamental entre el capital social vinculant i el que aixeca ponts, així com la consideració dels diferents àmbits d’activitat quotidiana de les escoles (l’aula i l’escola com a contextos, i també les seves relacions amb la comunitat local), s’hi presenten els resultats obtinguts a partir d’una mostra representativa de centres d’educació primària i secundària de Catalunya. Per acabar, s’hi discuteix la necessitat de considerar el mateix desenvolupament comunitari en el context escolar no com un instrument, sinó com un fi en si mateix.
Paraules clau
escola, desenvolupament comunitari, capital social, activitat quotidiana, participació, col·laboració, qualitat educativa, eficàcia escolarPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2008 Julio Meneses, Josep M. Mominó
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.