El comerç just en l’opinió pública espanyola. Perfils i orientacions
Resum
Durant els últims anys, la sociologia del consum ha suggerit el sorgiment d’un sentit de la «ciutadania a través del consum». Aquest plantejament s’ha basat en l’aparició i el desenvolupament de propostes alternatives com ara el comerç just (juntament amb d’altres com el consum responsable, el comerç de reciclats o el desenvolupament sostenible), així com en l’emergència dels anomenats «nous consumidors», caracteritzats per valors de naturalesa més reflexiva, com la solidaritat, la responsabilitat social, el multiculturalisme i l’ecologia. A partir de les dades contingudes en l’estudi 2419 del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) de l’any 2001, en el treball que presentem ens hem plantejat, en primer lloc, estudiar les característiques sociodemogràfiques de la població consumidora de productes de comerç just, una tasca pràcticament inèdita per a la ciència social espanyola, malgrat les dues dècades d’antiguitat d’aquest moviment en el nostre context. En segon lloc, sotmetem a prova empírica l’habitualment acceptada «orientació global» dels consumidors de productes de comerç just.
Paraules clau
comerç just, consum, orientació globalPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2008 Ramón Llopis Goig

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.