El comerç just en l’opinió pública espanyola. Perfils i orientacions

Autors/ores

  • Ramón Llopis Goig

Resum

Durant els últims anys, la sociologia del consum ha suggerit el sorgiment d’un sentit de la «ciutadania a través del consum». Aquest plantejament s’ha basat en l’aparició i el desenvolupament de propostes alternatives com ara el comerç just (juntament amb d’altres com el consum responsable, el comerç de reciclats o el desenvolupament sostenible), així com en l’emergència dels anomenats «nous consumidors», caracteritzats per valors de naturalesa més reflexiva, com la solidaritat, la responsabilitat social, el multiculturalisme i l’ecologia. A partir de les dades contingudes en l’estudi 2419 del Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) de l’any 2001, en el treball que presentem ens hem plantejat, en primer lloc, estudiar les característiques sociodemogràfiques de la població consumidora de productes de comerç just, una tasca pràcticament inèdita per a la ciència social espanyola, malgrat les dues dècades d’antiguitat d’aquest moviment en el nostre context. En segon lloc, sotmetem a prova empírica l’habitualment acceptada «orientació global» dels consumidors de productes de comerç just.

Paraules clau

comerç just, consum, orientació global

Publicades

01-04-2008

Com citar

Llopis Goig, R. (2008). El comerç just en l’opinió pública espanyola. Perfils i orientacions. Papers. Revista De Sociologia, 88, 61–80. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v88n0.758

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.