Quina escola, per a quins immigrants. Zones de procedència i tipus d’escolarització: el cas de les Canàries
Resum
La distribució dels immigrants en el sistema educatiu mostra una realitat molt diferent a la geografia espanyola. Les grans característiques diferenciadores seran les que dirigeixin el desenvolupament d’aquest treball, amb especial interès en l’anàlisi comparativa a l’arxipèlag canari. No només la comunitat autònoma d’acollida, sinó també la zona de procedència dels immigrants es converteixen en elements essencials per entendre la distribució segons nivells educatius i titularitat dels centres. L’anàlisi d’aquesta qüestió i la seva comparació amb l’alumnat autòcton ens permetrà de distingir fins a on arriba la cerca d’igualtat o de diferència dels immigrants i destacar quines són les comunitats autònomes més igualitàries. Així mateix, es qüestionarà el sentit d’algunes de les polítiques i de les pràctiques educatives.
Paraules clau
immigració, zona de procedència, sistema educatiu, titularitat dels centres, nivells educatius, reproducció social, comunitat autònoma, CanàriesPublicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2008 Begoña M. Zamora Fortuny

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.