Quina escola, per a quins immigrants. Zones de procedència i tipus d’escolarització: el cas de les Canàries

Autors/ores

  • Begoña M. Zamora Fortuny

Resum

La distribució dels immigrants en el sistema educatiu mostra una realitat molt diferent a la geografia espanyola. Les grans característiques diferenciadores seran les que dirigeixin el desenvolupament d’aquest treball, amb especial interès en l’anàlisi comparativa a l’arxipèlag canari. No només la comunitat autònoma d’acollida, sinó també la zona de procedència dels immigrants es converteixen en elements essencials per entendre la distribució segons nivells educatius i titularitat dels centres. L’anàlisi d’aquesta qüestió i la seva comparació amb l’alumnat autòcton ens permetrà de distingir fins a on arriba la cerca d’igualtat o de diferència dels immigrants i destacar quines són les comunitats autònomes més igualitàries. Així mateix, es qüestionarà el sentit d’algunes de les polítiques i de les pràctiques educatives.

Paraules clau

immigració, zona de procedència, sistema educatiu, titularitat dels centres, nivells educatius, reproducció social, comunitat autònoma, Canàries

Publicades

01-07-2008

Com citar

Zamora Fortuny, B. M. (2008). Quina escola, per a quins immigrants. Zones de procedència i tipus d’escolarització: el cas de les Canàries. Papers. Revista De Sociologia, 89, 11–39. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v89n0.746

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.