Contes de lideratge ordinari. Un enfocament feminista de l'aprenentatge experiencial
Resum
La pràctica i la teoria feminista han conferit sempre valor al coneixement produït a través de les narracions, principalment per la seva capacitat d’estimular el pensament reflexiu. En la nostra contribució ens proposem de presentar i discutir una metodologia de formació basada en el treball sobre la memòria, a fi d’estimular un replantejament individual i de grup sobre la dimensió del lideratge i la seva relació amb el gènere. En particular, farem referència a un taller narratiu dut a terme amb grups de dones que treballen en posicions directives, en la perspectiva de l’aprenentatge en els llocs de treball a través de la reflexivitat experiencial. La metodologia narrativa ha demostrat ser un instrument particularment eficaç: ha ofert a les participants l’oportunitat d’analitzar retrospectivament una experiència de treball passada (individual i organitzativa) i de generar, gràcies a la interacció amb altres narracions (les proporcionades per l’activitat de formació i per les dones que hi participen), diferents perspectives interpretatives i noves configuracions de significat per enfrontar-se a les dinàmiques organitzatives i de la vida laboral.
Paraules clau
coneixement narratiu, gènere, treball sobre la memòria, narració d'històriesPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2009 Silvia Gherardi, Barbara Poggio
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.