Contes de lideratge ordinari. Un enfocament feminista de l'aprenentatge experiencial

Autors/ores

  • Silvia Gherardi
  • Barbara Poggio

Resum

La pràctica i la teoria feminista han conferit sempre valor al coneixement produït a través de les narracions, principalment per la seva capacitat d’estimular el pensament reflexiu. En la nostra contribució ens proposem de presentar i discutir una metodologia de formació basada en el treball sobre la memòria, a fi d’estimular un replantejament individual i de grup sobre la dimensió del lideratge i la seva relació amb el gènere. En particular, farem referència a un taller narratiu dut a terme amb grups de dones que treballen en posicions directives, en la perspectiva de l’aprenentatge en els llocs de treball a través de la reflexivitat experiencial. La metodologia narrativa ha demostrat ser un instrument particularment eficaç: ha ofert a les participants l’oportunitat d’analitzar retrospectivament una experiència de treball passada (individual i organitzativa) i de generar, gràcies a la interacció amb altres narracions (les proporcionades per l’activitat de formació i per les dones que hi participen), diferents perspectives interpretatives i noves configuracions de significat per enfrontar-se a les dinàmiques organitzatives i de la vida laboral.

Paraules clau

coneixement narratiu, gènere, treball sobre la memòria, narració d'històries

Publicades

2009-07-01

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.