Els efectes de les variables contextuals discretes en el assetjament escolar

Autors/ores

  • Teodoro Hernández de Frutos Universidad Pública de Navarra. Departamento de Sociología
  • Esther Casares García Universidad Pública de Navarra. Departamento de Sociología

Resum

Malgrat l’existència d’abundant literatura científica sobre l’assetjament escolar, pocs estudis han incidit sobre els efectes, tant separats com combinats, causats per variables contextuals discretes, com per exemple l’espai geogràfic, el districte municipal, la família, l’escola, el gènere, la cultura hegemònica masclista i l’exposició als mitjans de comunicació massius. L’article analitza l’estat actual del coneixement de la incidència d’aquests factors i afegeix evidències empíriques de la seva influència en estudiants d’educació secundària obligatòria (ESO) d’entre dotze i setze anys, a Navarra.

Paraules clau

victimització, districte municipal, família, escola, gènere, edat, mitjans de comunicació de masses

Publicades

01-01-2010

Com citar

Hernández de Frutos, T., & Casares García, E. (2010). Els efectes de les variables contextuals discretes en el assetjament escolar. Papers. Revista De Sociologia, 95(1), 47–71. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v95n1.669

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.