Conceptes per a una sociologia del paisatge
Resum
El paisatge ha estat un gran oblidat dins la tradició sociològica com un producte i com a força activa en la producció social. El paisatge és també societat i les formes en què s'interpreta, les maneres a través dels quals hi interaccionem i també la seva pròpia forma deriven de processos socials. Aquest treball ofereix una perspectiva del tractament del paisatge en la sociologia i en altres disciplines de ciències socials, com l'economia, la psicologia i la geografia humana. Partint de la proposta de Latour sobre els híbrids socionaturals, es presenten els conceptes de lloc natural i icona natural, dues maneres d'interpretar el paisatge a vegades enfrontades entre si. Aquests dos conceptes amaguen dues cosmovisions de com interactuar amb l'entorn natural. En l'actualitat, el lloc natural està més estès a les comunitats rurals i la idea de la icona natural ho està a les comunitats urbanes, en processos a vegades conflictius.Paraules clau
sociologia del paisatge, híbrids, icona, lloc, espai, construcció social de la naturaPublicades
19-02-2010
Com citar
Echavarren, J. M. (2010). Conceptes per a una sociologia del paisatge. Papers. Revista De Sociologia, 95(4), 1107–1128. https://doi.org/10.5565/rev/papers/v95n4.61
Descàrregues
Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.
Drets d'autor (c) 2010 José Manuel Echavarren

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.