Formes de sociabilitat i mobilitat professional en els alts nivells executius: els cercatalents i el manejament del mercat de treball directiu
Resum
Aquest article analitza la pràctica professional de les consultores que es dediquen a la cerca i el reposicionament laboral dels executius d’empreses: els cercatalents. L’objectiu és mostrar que, a més de ser simples agències d’ocupació, aquests experts exerceixen un rol central en la constitució del mercat de treball directiu de dues maneres. D’una banda, com que es tracta d’agències molt implicades en la construcció de xarxes socioprofessionals, intervenen en l’acumulació de capital social i en la configuració de formes de prestigi i opinió que afecten la mobilitat professional dels mànagers. D’altra banda, influeixen en els termes en què s’organitza l’oferta i la demanda d’executius: no només afecten aquest mercat amb el seu rol d’agents actius del reclutament dels directius, sinó que també poden influir en les condicions de contractació i de salari. En suma, el cas dels cercatalents mostra que la construcció de relacions socials en mercats contribueix a forjar xarxes, opinions i valoracions sobre les persones en oferir oportunitats desiguals de carrera.
Paraules clau
cercatalents, intermediaris, mànagers, gran empresa, empreses consultores, carrera professionalPublicades
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2011 Florencia Luci
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.